Årets værtspar: Danhostel Copenhagen Bellahøj
30. apr. 2013
Pressemeddelelse

Poul og Angela Wiedemann, værtsparret på Danhostel Copenhagen Bellahøj, modtager Årets værtskabspris 2012

Udenfor er det en kold forårsmorgen i Brønshøj. Indenfor på Danhostel Copenhagen Bellahøj er en lejrskole fra Randers så småt ved at vågne op og indtage deres morgenmad i spisesalen. I receptionen står en af dagens to hovedpersoner og byder velkommen og på gensyn.

Danhostel, brancheorganisationen for de danske vandrerhjem, uddeler hvert år værtskabsprisen til årets bedste vært. Og prisen som årets vært 2012 går til Danhostel Copenhagen Bellahøj for deres ekstraordinære indsats på københavnske Danhostel.

”Angela og Poul får prisen for deres engagement, innovative sind og store hjælpsomhed overfor gæster såvel som kollegaer,” siger Ina Thorndahl, direktør i Danhostel. Værtskabsprisen bliver uddelt på baggrund af nominering og senere afstemning blandt alle 92 Danhostel-vandrerhjem. Poul og Angela Wiedemann er i brancheorganisationen kendt som dem, man altid kan spørge til råds. Den erfaring og rutine smitter af på gæster, som på Danhostel.dk giver værtsparret rosende ord med på vejen.

”Stille og roligt overnatningssted. God forplejning,” skriver Marianne, der har besøgt Danhostel Copenhagen Bellahøj med sin familie.

Værtsparret Poul og Angela er glade for den positive tilkendegivelse, selv om de ikke mener, de har gjort noget ekstraordinært.

”Vi giver smil, service og hjælpsomhed over hele linjen, og det bliver vi ved med,” siger Poul og forklarer, hvordan Danhostel Copenhagen Bellahøj målrettet bruger tilbagemeldinger fra gæsterne som et arbejdsredskab til at få endnu flere glade gæster.

Tilbage i spisesalen får Angela og Poul overrakt blomster, champagne og værtsskabsprisen under store klapsavler.

”I er Danmarks bedste Danhostel-værter. Det er godt gået. Tillykke med prisen,” siger direktør Ina Thorndahl, inden lejrskoleeleverne udbryder: ”Godt gået! Sådan!” og klapper ekstra højt for det smilende værtspar, som nu og i et år frem kan kalde sig Danmarks bedste værter.

Kontakt for yderligere information:
Ina Thorndahl
Direktør, Danhostel
tlf. 3326 7407
ina@danhostel.dk

DANHOSTEL Danmarks Vandrerhjem er en paraplyorganisation for 92 vandrerhjem i Danmark, der med ca. 12.000 sengepladser og 1,1 mio. årlige overnatninger, er en af landets største overnatningskæder. DANHOSTEL Danmarks Vandrerhjem er medlem af Hostelling International der repræsenterer ca. 4.500 vandrerhjem i 60 lande verden over, med mere end 33. mio. overnatninger per år.

16. nov. 2017

Danhostel Silkeborg har masser af potentiale Poul og Angela glæder sig rigtig meget til at skulle videreudvikle Danhostel Silkeborg, som de mener har masser af potentiale i fremtiden, Angela fortæller:

27. jul. 2017

Alle medarbejdere på Danhostel får del i is præmien