Nye ejere af Danhostel Odense Kragsbjerggaard vil åbne det historiske vandrerhjem for flere typer af gæster
15. Nov. 2018

Tvillingeparret Kim og Kate Falden, som sammen med deres ægtefæller overtager Danhostel Odense Kragsbjerggaard ved årsskiftet, vil sætte vandrerhjemmet i stand med respekt for historien. Formålet er at udnytte de naturskønne rammer bedre, så vandrerhjemmet udover grupperejser, lejrskoler og familier fremover også henvender sig til konferencer og selskaber.

- Vi har i mange år drømt om at drive et bed & breakfast eller et lille hotel. Pludselig blev det historiske vandrerhjem sat til salg, og så slog vi til, siger Kim Falden, som ved årsskiftet får overdraget nøglerne til den gamle herregård, hvor vandrerhjemmet har haft til huse de seneste 60 år.

Ifølge de fire nye ejere vil vandrerhjemmet fortsat henvende sig til grupperejser, lejrskoler og familier, men de nye ejere vil også udnytte de historiske og naturskønne rammer, så Kragsbjerggaard fremover ligeledes henvender sig til konferencer og større selskaber.
- Kragsbjerggaard skal være en naturlig del af den positive udvikling, som Odense gennemgår i disse år, siger Kim Falden.

De fire nye ejere af Danhostel Odense Kragsbjerggaard har store planer om at forny og udvikle stedet og vil i de kommende år gøre vandrerhjemmet mere tidssvarende
- Renoveringen vil naturligvis ske på nænsom vis og med respekt og omtanke for stedets stil og historie. Vi starter med at renovere det smukke gamle hovedhus, som fremover skal danne ramme om både konferencer, firmaarrangementer, konfirmationer og bryllupper. Vi har også planer om at renovere en del af værelserne i de gamle sidelænger, så de får eget bad og toilet, siger Kim Falden.
Han understreger, at antallet af senge bliver bibeholdt, men at nogle af køjesengsværelserne bliver delt op i flere, mindre værelser.

For de fire nye ejere har det været et stort skridt at købe Kragsbjerggaard. Tre har sagt deres hidtidige job op i ejendomsbranchen, mens den fjerde har taget orlov som sundhedsplejerske, så de sammen kan realisere deres mangeårige drøm om at drive et overnatningssted. Udover renoveringsplanerne vil de også have stor fokus på at udbrede kendskabet til den gamle herregård, som er fra 1747, hvor Kragsbjerggaard blev opført.

- Folk vil gerne overnatte i historiske rammer, og det kan vi tilbyde. Danhostel Odense Kragsbjerggaard er en herregård midt i en storby, siger Kim Falden.

Danhostels direktør Ole Andersen glæder sig meget til samarbejdet med de nye ejere af Danhostel Kragsbjerggaard
- Vi er rigtig glade for at byde de fire nye ejere velkommen til Danhostel-familien. De kommer alle fire med gode, solide baggrunde, og jeg overbevist om, at de med deres baggrund og engagement vil kunne skabe en god udvikling og vækst af stedet til gavn for både Danhostel Odense Kragsbjerggaard og lokalsamfundet. Jeg ser også frem til, at de bliver en del af det gode fællesskab i vores kæde blandt værterne. Jeg er overbevist om, at de erfarne og dygtige værter, vi har i kæden i dag, vil være gode sparringspartnere for dem, og at de selv vil kunne tilføre ny viden til kæden fra deres tidligere virke. Jeg ser meget frem til samarbejdet med de fire nye ejere og hilser dem varmt velkommen til Danhostel, siger Ole Andersen.

For yderligere oplysninger og information kontakt:
Kim Falden, ejer Danhostel Odense Kragsbjerggaard, tlf. 42 41 52 30 eller e-mail: odv@odv.dk
Ole Andersen, direktør, Danhostel, tlf. 21 79 64 00 eller e-mail: ole@danhostel.dk

Fakta om Danhostel Odense Kragsbjerggaard:
Vandrerhjemmet er indrettet i en tidligere herregård fra 1747 og fungerer i dag som et moderne overnatningssted for turister, skoleklasser, kursusgæster, grupper mv.

• Danhostel Odense Kragsbjerggaard er en del af de 65 hostels, der er tilknyttet Danhostel-kæden (2018)
  • 137 sengepladser
  • 32 værelser
  • Spisestue
  • Dejlig lukket gårdhave og en lille skov med masser af muligheder for udendørs aktiviteter
  • Gratis parkeringTrådløst internet
  • Under herregården ligger Odense Bunker Museum – tidligere kommandocentral for Odense Kommune under Den Kolde Krig.
  • Stedet besøges hvert år af 5000 museumsgæster
  • Kun 2 km til centrum af Odense

Læs mere om Danhostel Odense Kragsbjerggaard her.

Danhostel ønsker at være med til at støtte læringen om Danmarks historie, kultur og natur blandt de danske folkeskoleelever. Kæden tog i august i år initiativ til en landsdækkende konkurrence under…
Den 15. juni 2018 bliver Vitskøl Kloster officielt medlem af Danhostel. Det historiske kloster blev grundlagt i 1158 og er i dag et af Europas ældste og bedst bevarede klosteranlæg.
Den 1. juni 2018 overtager ægteparret Rikke og Niels Hobolt nøglerne til Danhostel Rømø og bliver stedets nye ejere. Ægteparret kommer begge to fra ledende stillinger i dansk erhvervsliv; Rikke fra…