Booking via danhostel.dk
Danhostel.dk er alene formidler for aftalen. Din aftalepart er det valgte overnatningssted/hostel. Det er dem der skal sikre, at aftalen overholdes i overensstemmelse med de forbrugerretlige regler. Du skal derfor rette henvendelse til dem, hvis du har spørgsmål til bookingen eller der er mangler ved opholdet.
På Danhostel.dk stiller vi denne webbaseret platform til rådighed, hvor individuelle Danhostels (vandrerhjem) kan udbyde deres værelser til reservation/salg og hvor hjemmesidens besøgende kan foretage reservationer direkte på de enkelte Danhostels.
Ved at foretage en reservation gennem Danhostel.dk indgår du et (juridisk bindende) kontraktmæssigt forhold med det Danhostel(vandrerhjem) du reserverer hos. Reservationen foregår via en applikation, hvilket betyder at du reelt, gennem danhostel.dk, booker direkte hos vandrerhjemmet – igennem denne applikation. Bookingbekræftelse og vandrerhjemmets bookingbetingelser kommer direkte fra vandrerhjemmet – ligesom betaling går direkte til vandrerhjemmet.
På danhostel.dk, er de oplysninger vi formidler, baseret på de oplysninger vandrerhjemmene giver os, både via et ekstranet og via deres egne bookingsystemer som de er fuldt ud ansvarlige for at opdatere. Alle deres priser, antal ledige værelser samt øvrig information, som findes på danhostel.dk, er derfor vandrerhjemmenes ansvar – og enhver henvendelse om bookinger skal derfor stiles direkte til de enkelte vandrerhjem.
Selvom vi overvåger webplatformen nøje, kan vi ikke kontrollere og garantere at samtlige vandrerhjems oplysninger er nøjagtige.
Vi kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle fejl, afbrydelser, servernedbrud, opdatering eller vedligeholdelse af vores hjemmeside eller andet samt unøjagtig, misvisende eller forkert information.
De enkelte Danhostels holdes til enhver tid ansvarlige for, at deres information, der findes angivet på vores danhostel.dk (herunder priser og antal ledige værelser) er nøjagtig, fyldestgørende og korrekt.
Betaling
Alle priser oplyst i DANHOSTEL Danmarks Vandrerhjems online bookingsystem er ligesom alle andre steder på hjemmesiden, oplyst i danske kroner inklusive moms og alle afgifter medmindre andet er oplyst og klart fremgår i den pågældende situation.
Betaling foregår ved at benytte et af de godkendte betalingskort/kreditkort i online booking, herunder blandt andet Dankort, Visa og Mastercard.
Betaling med betalingskort udstedt udenfor EU vil der blive opkrævet et gebyr. Gebyrets størrelse vil fremgå af handlen inden handlen afsluttes endeligt.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når betalingen forfalder, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Informationer om handel på Internettet
Du kan trygt handle på Internettet gennem vores online bookingsystem. Som forbruger er du som udgangspunkt sikret i forhold til eventuel misbrug af dit kreditkort på nettet og der er derfor ikke nogen selvrisiko ved misbrug af dit betalingskort via Internettet.
Bestilling og booking
Du vil ved booking af et værelse få tilsendt en kontrakt/bekræftelse fra (indsæt Hostels navn), hvoraf fremgår specifikationer for bookingen og de tilvalg du har gjort som lejer.
Kontrakten kan printes ud fra hjemmesiden efter gennemført booking, den bliver også fremsendt til din e-mail umiddelbart efter købet, såfremt korrekt e-mailadresse er oplyst ved bestilling.
Fortrydelsesret og refusion
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret når du booker et ophold.
Reklamation
Såfremt der konstateres, mangler ved det lejede værelse, forpligter du dig til at reklamere indenfor rimelig tid og helst hurtigst muligt, efter, at manglen er konstateret at meddele dette til os inden for rimelig tid, så vi kan forsøge at søge manglen udbedret, da tiden kan være afgørende for vores mulighed for at afhjælpe. I tilfælde af, at værelset ikke er tilstrækkeligt rengjort ved din ankomst, bedes du dog at meddele dette til os du har booket værelset hos inden for 24 timer efter ankomst.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Det Danhostel du har overnattet på. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Ankenævnet for hotel, restaurant og turisme, Vodroffsvej 32, DK- 1900 Frederiksberg C, www.hrt-ankenaevn.dk – For at få en sag behandlet i Ankenævnet, skal du indbetale et klagegebyr. Gebyret udgør 170,- kr.
Hvis du får helt eller delvist medhold i din klage, tilbagebetales gebyret af den indklagede virksomhed.
Du kan også klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du kan anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.choos….
Persondatapolitik
DANHOSTEL Danmarks Vandrerhjem anvender serverside cookies og en sikker forbindelse til at skabe sikkerheden om de oplysninger, som du afgiver på siden.
Ved betaling med kreditkort sker registreringen via en sikker server, hvor oplysningerne krypteres, før de sendes over Internettet.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).
Afbestilling
Når du foretager en reservation på et Danhostel vandrerhjem accepterer og godkender du de gældende afbestillings- og udeblivelsesregler der gælder for det pågældende Danhostel og til dets øvrige regler og vilkår. Det er det enkelte Danhostel der skal kontaktes direkte, for mere information omkring reservation og senere afbestilling – da vi vil gerne sikre den nære relation mellem det enkelte Danhostel og gæst.
De generelle afbestillings- og udeblivelsesregler for hvert Danhostel, kan findes på danhostel.dk - under reservationsproceduren samt i e-mail-bekræftelsen fra vandrerhjemmet.
Vi anbefaler at du gennemlæser overnatningsstedets regler for afbestilling og udeblivelse grundigt inden du gennemfører din reservation.
Danhostel.dk og de Danhostels der benytter siden til salg af overnatninger, tager forbehold for fejl i priser og tekster og forpligter sig ikke til at sælge deres produkter til den nævnte pris på websiden – hvis den indeholder fejl.
Frapriser på denne side er til hver en tid kun vejledende.
Danhostel/1. juni 2017.