Ole Andersen fratræder sin stilling som direktør for Danhostel

57-årige Ole Andersen der nu i lidt over 5 år har været direktør for Danhostel fratræder den 4. november 2019 sin stilling. Fratrædelsen sker efter at bestyrelsen i længere tid har drøftet, hvordan udviklingen af Danhostel skal fortsætte i fremtiden, og en enig bestyrelse har bl.a. valgt at ændre indholdet i direktørstillingen. Den fremtidige stilling har Ole Andersen valgt ikke at fortsætte i. Fratrædelsen sker efter gensidig aftale mellem bestyrelsen og Ole Andersen. Ole Andersen fratræder stillingen efter Danhostels årlige Landsmøde den 4. november 2019.

Danhostel direktør har styrket varemærket og givet os en klar profil i markedet
    Danhostels bestyrelsesformand Poul Kristian Mouritsen, giver den fratrædende direktør flotte ord med på vejen:

- I de snart 5½ år, hvor Ole har stået i spidsen for Danhostel har han med sikker hånd ledet vores organisation og udviklet og positioneret varemærket, så det i dag fremstår med en klar profil i markedet. Vores hostels får i dag bedre ratings af gæsterne, og vi er blevet langt mere synlige i pressen og i vores markedsføring, hvilket har givet stor værdi til Danhostel. Ole har ligeledes styrket vores relationer til Hostelling International og han har været den drivende kraft i forbindelse med Danhostels nye strategi 2020+ samt opstarten af vores senest store arbejde med FN’s Verdensmål.

- Med sin store viden og erfaring om turisme og om det marked, vi er en del af, har han været god til at udfordre både bestyrelsen og medlemmerne og på denne vis været med til at styrke Danhostel og skærpet os til at blive endnu bedre til at drive forretningen. Jeg vil gerne på vegne af bestyrelsen og alle medlemmerne i Danhostel sige Ole en stor tak for dette arbejde og samtidig ønske ham alt mulig held og lykke fremover, slutter Poul Kristian Mouritsen, bestyrelsesformand Danhostel.

Direktør afleverer et Danhostel i topform
    Når Ole Andersen takker af i Danhostel den 4. november er det med mange spændende oplevelser og ny erfaring indenfor netop hostelbranchen, direktør Ole Andersen knytter følgende kommentarer:

- Det er altid vemodigt at skulle sige farvel til en god arbejdsplads som Danhostel. Og jeg kommer uden tvivl til at savne det fællesskab og det gode kollegaskab, som er kendetegnende for Danhostel. Det har været en utrolig spændende rejse at være en del af i nu over 5 år, hvor jeg synes, at Danhostel har været igennem en god og vigtig udvikling, og jeg er stolt af at kunne videregive et Danhostel i topform. Varemærket er blevet styrket både internt og eksternt og samtidig har vi igennem de seneste år fået sat hostelbranchen markant på dagsordenen herhjemme. Jeg er sikker på, at Danhostel også i fremtiden vil udvikle og styrke sin position og fortsætte den positive udvikling, udtaler Ole Andersen.

Processen med at rekruttere en ny direktør til Danhostel påbegyndes snarest.

Reception den 4. november 2019, kl. 15.00-18.00:
    Der afholdes afskedsreception for forretningsforbindelser, kollegaer og venner af huset den 4. november 2019 i tidsrummet 15.00-18.00 på Danhostels Hovedkontor, Vodroffsvej 32, Frederiksberg. Tilmelding bedes ske til:

Susanne Østergaard på susanne@danhostel.dk eller på telefon 33 31 36 12.
    Deadline for tilmelding: Torsdag, den 31. oktober 2019

Poul Kristian Mouritsen, Bestyrelsesformand Danhostel
    Telefon: 23 39 71 15 / Mail: pkm@mindbiz.dk

Ole Andersen, Direktør Danhostel
    Telefon: 21796400 / Mail: ole@danhostel.dk

Fakta om Danhostel:
    •    64 hostels er tilknyttet Danhostel-kæden (2019)
    •    Medlemmerne har tilsammen ca. 1 mio. overnatninger fordelt på familier og feriegæster, møder, lejrskoler, sports- og fritidsgrupper samt håndværkere.