Flot fremgang hos Danhostel i første kvartal af 2016

    Anette Price

    Tal fra både VisitDenmark og Horesta viser en generel positiv fremgang i antallet af overnatninger på de forskellige overnatningssteder i Danmark i første kvartal af 2016. Og også hos Danhostel oplever man en utrolig flot fremgang. Antallet af overnatninger i årets første tre måneder var i alt 143.210 overnatninger mod 121.659 overnatninger i samme kvartal i 2015, hvilket svarer til en fremgang på godt 17 %. Den primære fremgang ses i de danske overnatninger, som steg med 24 % svarende til 108.932 overnatninger. Danhostel forventer, at den positive fremgang fortsætter i resten af 2016.

    Danhostel ser positivt på resten af 2016

    Den flotte stigning i overnatningerne hos Danhostel for første kvartal i år kommer primært fra sportsgrupper og lejrskoler. Men også mødemarkedet viser positive takter. Efter deltagelsen på årets Møde & Eventmesse i marts måned, har man mærket en øget interesse for Danhostel’s mødeprodukt og antallet af mødebookinger er stigende. Derudover tegner det også godt for den kommende sommer.

     

    2016 bliver uden tvivl et godt år, udtaler Ole Andersens direktør i Danhostel:

    -2016 tegner til at blive et rigtigt godt år for hele turistbranchen, og alle tal viser, at vi kan forvente en stigning i både danske og udenlandske turister igen i år.

    -Vi fik i starten af året foretaget en markedsanalyse af analysefirmaet YouGov, hvor vi bl.a. spurgte ind til hvor, danskerne skulle holde sommerferie i år og hver tredje af de adspurgte udtalte, at de ville holde ferie i Danmark. Og hvad der især var interessant for os, var at hele 67 % af de adspurgte svarede, at prisen var en vigtig faktor for dem i deres valg af overnatningssted i sommerferien. Dette bekræfter i høj grad, det vi selv oplever hos Danhostel i disse år. Det er ikke blot familierne som kigger på prisen, samme tendens ser vi hos de professionelle mødebookere, virksomheder og institutioner, som i højere og højere grad efterspørger budgetvenlige løsninger, når de fx booker møder og konferencer. Tendensen ses på både det danske og det internationale marked, fortæller Ole Andersen.

     

    Massiv satsning på markedsføring giver resultat

    Som et led i en offensiv brandingstrategi søsatte Danhostel i 2015 en større brandingkampagne, hvor en af målsætningerne var at øge kendskabsgraden til Danhostel. Man kørte i 2015 en kombination af klassisk markedsføring; som annoncering i trykte medier, biograf- og busreklamer samt digital markedsføring. Og i 2016 skærper man markedsføringsindsatsen yderligere og har netop kørt en større kampagne på TV.  


    Satsningen bærer frugt, Ole Andersens direktør i Danhostel kommenterer:

    -Vi er utrolig glade for at kunne konstatere, at vores markedsføringsstrategi om at udbrede kendskabet til Danhostel har vist sig at virke. Vi har i dag en kendskabsgrad på over 70 % (Kilde: Analyse foretaget af Epinion i 2015), men målet er at komme endnu højere op. Udover at øge kendskabsgraden til brandet arbejder vi også aktivt på at flytte varemærkeopfattelsen. Vi ønsker at flytte den generelle opfattelse af ”vandrerhjem” til det, som de moderne hostels rent faktisk står for i dag, nemlig moderne overnatningssteder, som er velegnet til især store grupper indenfor segmenterne; familier, møder, sport og skoler, udtaler Ole Andersen.


    For yderligere information og spørgsmål, kontakt venligst:

    Ole Andersen, direktør, Danhostel, tlf. 21 79 64 00 eller e-mail: ole@danhostel.dk


    Læs mere om Danhostel www.danhostel.dk

    Følg os på Facebook https://www.facebook.com/danhostel

     

    Fakta om Danhostel 

    • 72 hostels er tilknyttet Danhostel-kæden (2015)
    • I 2015 havde man flere end 1 mio. gæsteovernatninger. Godt 70 % var danske overnatninger - de resterende kommer primært fra nærmarkederne Norge og Sverige samt Tyskland, Holland og England
    • Halvdelen af de overnattende gæster er børnefamilier, cirka 20 % kommer fra virksomheder og cirka 30 % fra skoleklasser, sportsgrupper, mv.
    • De forskellige Danhostels ligger placeret i hele Danmark både i de største byer og tæt på vand, skov og strand
    • Danhostel har Europas støste design-hostel med 1020 senge – Danhostel Copenhagen City
    • På alle Danhostels kan man bestille morgenmad eller vælge at lave den selv
    • Alle Danhostels har enten en vært, et værtspar eller en hel værtsfamilie, hvilket gør opholdet meget personligt og hjemligt
    • 30 ud af de 72 Danhostels er certificeret til konferencebrug og tilbyder topmoderne møde- og konferencefaciliteter, med bl.a. moderne AV-udstyr samt professionel og personlig service
    • De forskellige Danhostels varierer meget i stil og udtryk, og er lige velegnede til den store og aktive børnefamilie, til par på oplevelsesferie eller til sports- og skolegrupper
    • På de fleste Danhostels er der fri Wi-Fi og fri parkering

    Flere pressemeddelelser

    Anette Brylov
    På generalforsamling d. 3. april 2024 har medlemmerne i Danhostel enstemmigt valgt Helle Berthold Rosenberg som ny forperson i Danhostel. Hun afløser Poul Kristian Mouritsen, som de sidste syv år har…
    Anette Brylov
    På Danhostels netop afholdte landsmøde i København, blev John Haurits således kåret som årets vært. Det blev han bl.a. for at give sine gæster mulighed for motion, hygge og andet socialt hvad enten…
    Anette Brylov
    Danhostel har siden 2019 arbejdet aktivt med FN’s Verdensmål og haft særligt fokus på de mål, som omhandler social lighed og social ansvarlighed.