Marian Lundh forpagter Danhostel Hasle

Line Juhl

Marian Lundh, der ejer og driver Danhostel Boderne (Rosengaarden), har fra januar 2015 indgået en forpagtningsaftale med Peter Hjorth Hansen, ejer af Danhostel Hasle.

Siden foråret 2014 har Marian Lundh drevet Danhostel Hasle, da den tidligere vært Miriam Kaas Hansen blev syg. Arrangementet har været en stor success, og de fleste lejrskoler fra 2014 har booket igen i 2015. Aftalen mellem Marian Lundh og Peter Hjorth Hansen er derfor i 2015 udvidet til en forpagtning.

Marian Lundh har gennem de sidste 13 år drevet Danhostel Boderne. Hun sidder i bestyrelsen for Danhostels landsforening og er desuden formand for Aakirkeby Idrætsforening.
    Marian Lundh vil drive Danhostel Hasle og Danhostel Boderne i samme ånd og forventer at kunne udnytte samdriften til at skabe en samlet god forretning.

Danhostel Hasle ligger ud til havet på fælleden i Hasle og har siden 1947 haft lejrskoler og sommergæster. Vandrerhjemmet har 19 værelser og ca. 70 sengepladser. Danhostel Hasle har siden 2009 været inde i en kraftig vækst fra at have været helt lukket til at have op mod 5000 overnatninger pr. år.

Ud over lejrskoler og turister har Danhostel Hasle i flere år holdt fester med stor succes. Konceptet har været at man har betalt en fast pris for mad, servering og lokaler, men selv har kunnet medbringe drikkelse. Dette har gennem de senere år gjort Danhostel Hasle til et populært sted at holde fester, og konceptet fortsætter under Marian Lundh.

Danhostel Hasle har de senere år glædet sig over de store investeringer der er foretaget i Hasle med blandt andet helt ny aktivitetspark som nærmeste nabo og ikke mindst den nye kanal, havnebad og sauna.

Marian Lundh glæder sig til at lære Hasle bedre at kende og med sin familie og personale at give Danhostel Hasles gæster en god oplevelse.