Oplevelser for klassen med skoletjenesten i Syd- og Sønderjylland

I det sydlige Danmark er man vant til mange lejrskoler, derfor er der også mange gode oplevelser fra skoletjenesten. Vi har her samlet et lille udvalg af oplevelser for skoleklasser, I kan se mange flere eksempler på skoletjenesten.dk.
 
jacobgård
Jacob Michelsens gård - Aabenraa Kommune - åben skole
Oplev et autentisk sønderjysk boligmiljø, som det så ud i gamle dage. Jacob Michelsens gård, er en oplevelse hvor I kommer ind i historien. Turen er guidet og der fortælles med entusiasme om livet, som man levede det i gamle dage. Eleverne vil få en uforglemmelig oplevelse.
 
wizefloor
Vi springer sproget frem på engelsk - Aabenraa Bibliotekerne
Kom og prøv vores interaktive gulv (Wizeflor), der tager jer på en rejse med sprogkufferten. Der rejses ind i det engelske sprog, med kroppen som redskab. Spillet udfordrer både fysisk og mentalt. Der leges med begrebsindlæring, spilles memory og bingo, mens der tales om de små historie der udspiller sig. Findes også som tysk version.
 

wizefloor
I lære som arkæolog
Eleverne får lov til, at komme med på en ægte arkæologisk udgravning og prøve kræfter med faget. Der undervises i brugen af metaldetektorer og om hvordan man udgraver fund fra fortiden. Der findes også en App med et arkæologisk spil der kan understøtte turen.
Se mere her.
 
dagmar
Oplev middelalderen i Ribe
Eleverne får lov til at opleve på egen krop, hvordan det var at være royal i middelalderen. Her skal de arbejde omkring historien om Dronning Dagmar og hendes mand Valdemar Sejr. Undervisningen er tværfagligt og retter sig mod 3.-6. klasse. Der vil være spændende hjemmeopgaver inden besøget og der er inspiration til middelalder lege, mad og dans, man efterfølgende kan lave på skolen.
Se mere her.

 

universe
Raketdesigner på Universe
Eleverne får lov til, at bygge deres egen vandraket og efterfølgende teste dem. Naturvidenskaben inddrages, når der snakkes om aerodynamik, design og fremdrift i naturen. Hvad flyver bedst, fuglen eller flyveren? Raketterne skal udsmykkes kreativt og så skal matematikken bruges, når mængden af vand skal beregnes, for at få raketterne så højt op som muligt.